Followers

Friday, July 10, 2009

Wahai Manusia !!


Manusia !!!

wahai manusia,

engkau lupa,
engkau leka,
engkau lalai,
engkau alpa,

Adakah engkau sedar siapa diri engkau sebenar?
siapa diri kau sebenar?
engkau sedar atau tidak?

engkau masih lupa,
engkau masih leka,
engkau masih lalai,
engkau masih alpa.

Mengapa engkau masih melakukan kemungkaran?

wahai manusia,
sedangkan mahluk dan seluruh alam yang lain sentiasa sujud kepada Allah S.W.T..

Engkau bangga melakukan kemungkaran tanpa rasa malu walau sedikit pun,
Engkau selesa dengan kemungkaran yang engkau lakukan sedangkan Allah S.W.T. sentiasa melihat kita dan sentiasa mengingati kita.

tapi kita lupa,
kita lalai,
kita leka,
kita alpa,

bayangkanlah bertapa banyak kita telah beli tiket untuk ibu bapa kita masuk ke NERAKA??

Adakah kita masih sedar?

wahai manusia,

sedarlah,
dari mimpi,
dari egauan,
dari angan-angan.

Pintu taubat masih terbuka,
bertaubatlah...sesungguhnya Allah Maha pengampun....

Marilah kita bersama-sama bermuasabah diri dan dekatkan diri pada Allah dan cuba elakkan dari melakukan kemungkaran...sesungguhnya manusia tidak lari dari melakukan kesilapan...

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com