Followers

Monday, August 31, 2009

Cinta Pada Ilahi perlu diutamakan....


sebelum ku melangkah ke asrama....biarlah ku tinggalkan serungkap kata dari novel tautan hati

ramai org berpandangan, kita perlu bercinta utk mengenal pasangan
tanpa perkenalan, mustahil cinta bertandang,
tanpa percintaaan, mustahil keserasian dikesan,
mereka sebenarnya terlepas pandang,dalam Islam ada taaruf dalam tempoh risik dan bertunang..
yang melibatkan mahram bukan berdua2an,
taaruf itulah mendedahkan keserasian,
cuma takrif taaruf dan serasi dalam fikiran berlainan,
islam mengajar manusia taaruf yang ada sempadan,
terpelihara dan terjaga dari kemaksiatan,
bukan bertaaruf melalui bercinta sakan,
islam mengajar serasi dengan ajaran Tuhan,
bukan serasi dengan kehendak pasangan,
cinta al-Rahman menjana kebahgiaan,
lantaran itulah, batasan-Nya tidak boleh dipermainkan..

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com