Followers

Saturday, August 29, 2009

pengalamanku berkawat...

ketikaku darjah 6..aku telah mengikuti satu kem yang dinamakan 'kem pintar'..kem ini dilangsungkan di kem terendak melaka..pelbagai pengalaman yangku kecapi selama 4 hari 3 malam..hari yang keempat..ketika majlis perasmian penutupan...aku dan seluruh peserta2 dan mentor2 harus berdiri terpacak di padang yang diseluputi tar..

matahari ketika itu tegak di atas kepala....manik peluhku berjujuran membasahi pipi serta dahi.. makin lama aku berdiri..makin pening kepala ku rasa...kebahangannya membuatkan hatiku meronta2 kepanasan(belum api neraka..ngade2 towl)...sebelum program itu sah tamat yang mengambil masa hapir 2 jam setengah..(ape tah yang dibebelkan di depan..org tengah panas ini)

badanku terhuyung hayang...rakan disebelah melihatku dengan penuh kerisauan..dia tanya kepadaku "kau okey x nieh"..mukanya terserlah kerisauan...bibirku ketika itu hampir biru...mukaku makin pucat...(la dah nampak aq mcm nieh..x kan x paham2)

aq seperti nak je terus duduk bersila kat situ...kakiku makin bergetar..di dalam onak fikiranku hanya "bile nak habis nieh..aq x tahan nieh...pale aq pening lah!!" membentak di hatikuh...

aku hampir tertumbang...........ohh tidakkkkkkkkkkkkkkkk!!!

seorang lelaki gagah memelukku...dan bertanyakan keadaan ku...aku tidak mampu berkata2..hanya menggelengkan kepala tanda x lah..

lelaki yang bernama shamsuri(kowt..dier nieh la mentor aq..yang urus group aq wak2 di sane..baik orgnya)memanggil squad pembantu membawa neraca(betowl ke?ala yang angakt org sakit 2) ke tepi bawah pokok yang redup..

angin di sana sepoi2 bahasa...indahnya dunia ketika itu..hahha bukan aq seorang saje yang mendapat kenikmatan sementara 2..ader lagi....haha...sampai bg oxygen kat aq..haha nak bekalkan oxygen kat otak aku kowt..haha...

sungguh x dpt di lupakan..

yang kelakarnya ketika squad 2 angkat aq..hahha wak2 aq berisi(gemok kowt) hahah..ader salah sorang ckp..beratnyer..hahah...aq dalam hati "angkat je la"...

the end!!

1 comment:

  1. salamunalaikum wbt.

    hehe lawak plak akak baca cerita wan nie. apapun mari kita ambik pengajaran dr 'penderaan' tersebut. kat dunia ni, panas sikit pun kita dah xtahan kan? kat akhirat mcm mana lah yer?????mmmm
    sama2 kita fikir2 kan.

    ReplyDelete

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com