Followers

Sunday, December 27, 2009

Nurkilan buat pejuang SPM 2010

Glitter Comments - http://www.glittergraphictext.com

free image hosting site


Assalamualaikum wahai pejuang2 sekalian..
debaran kian menanti,
menanti kemunculan peperangan,
peperangan ini tidak lah sehebat peperangan seperti peperangan dunia kedua,
yang melibatkan nyawa untuk di salai menjadi korban bangsa durjana,

peperanagan ini hanya pemikiran akal,
sama ada akal kita boleh tempuhi atau sebaliknya,
ia juga penentu kepada kejayaan mendatang,
adakah cukup ilmu yang dicurahkan dari ABC, 123, alif ba ta sehingga kini kita manfaatkan?
SPM penentunya..
pejuangan bagi akal yang dikurniakan Ilahi untuk diuji seketika..hanya seketika..

Satu persoalan yang hinggap di onak fikiran ku..
adakah kita bersyukur dengan pemberian Ilahi selama ini..
jika hanya kata2 bibir "ya..bersyukur sgt"..ia menjadi dusta
kerana keikhlasan bkn tonggak utama...

Mungkin si dia lebih pandai..si dia pandai, si dia kurang dan si dia x?
adakah kita layak untuk mengklafikasikan sesetengah pihak begini...
walau apapun pemberian dariNya...ingat bersyukurlah...
jangan sesekali kita menjadi bongkak dengan secebis ilmu yang diberikan Allah kepada kita
untuk kepentingan diri sendiri...

Jika Allah limpahkan rahmat kejayaan kepada kita,
tetapi jiwa hati tidak terpaut padaNya...
adakah kejayaan yang secebis itu kita harus menjadi bongkak..?
rugi lah jika hubungan dengan Allah tidak di jaga..

wahai pejuang SPM,

bangkitlah dari mengelamun...pejuangan ini bkn pejuangan pertama dan terakhir...pejuangan ini adalah pejuangan seketika..
tingkatkanlah usaha kamu dalam merancang strategi peperangan yang mantoop agar
peperangan berjalan dengan lanjar dan di akhiri dengan kemenangan..

jagalah hubungan dengan Sang Pencipta Yang Maha Besar dan selebihnya hubungan dengan manusia sendiri...
jangan lemparkan diri ini kearah kesulitan ketika peperangan bakal muncul,
gusar pejuangan ini terhenti di tengah jalan..

berusahalah..tingkatkan iman kamu dalam mencari kereadaannya..utk selama2nya..
moga..kita sentiasa dirahmatiNya...dah dipermudahkan urusan kita..

inssyaAllah,

pejuangan ini harus dibekalkan iman dan takwa..
barulah diredai Ilahi..

p/s: kepada pejuang2 spm...buat yang terbaik..niat utama kerana Allah SWT...dan niat selainnya selepas itu..lakukan yang terbaik..agar dapat yang terbaik dalam kalangan yang terbaik dan diakhiri dgn terbaik..inssyaAllah..

good luck...tingkatkan iman...jauhi kemungkaran..

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com