Followers

Sunday, March 14, 2010

Kepada Lepasan SPM...


Nak jadi Aircraft Maintenance Engineering MAS??


1. Tunggu iklan tawaran iklan Malaysia Airlines pada bulan 4-5
2. Interview akan dijalankan pada bulan 6
3. Daftar akan dilakukan pada bulan 7
4. Keputusan SPM paling minima B dalam English, Mathematics and Physics


Butir-butir lain:
-pembelajaran akan berlangsung selama 5 tahun yakni 3 tahun untuk teknikal dan 2 tahun untuk job training.

-selepas tamat pengajian. Jangan bimbang anda akan terus berkerja..tidak perlu bersusah payah untuk mencari kerja..Malaysia Airlines akan memberi kontrak kepada anda selama 10 tahun dan selepas tamat kontrak, terpulang kepada individu untuk terus bersama Malaysia Airlines atau ke Airlines lain.

-jika anda mulakan pengajian anda pada umur 18 tahun. anda akan terus bekerja pada umur 24 tahun..

-Diingatkan bahawa anda bukan mengambil diploma atau degree.. kerana anda sedang mengambil lesen antarabangsa yang mengiktirafkan anda boleh membaiki pesawat.

-Anda juga boleh mengambil degree or diploma jika ingin, tetapi anda harus mengambilnya di miat under uniKL. Miat tidak mempunyai mana2 kontrak dengan siapa2..jadi selepas tamat pengajian..anda bolehlah mencari kerja sediri.

-Graduat pertama gaji minima RM2500 belum ditambah dengan alaun yang menimbun...jadi totalnya RM5000 above

-Jika anda dapat tajaan daripada Malaysia Airlines..anda akan dapat alaun dari Malaysia Airlines dalam tempoh belajar dan juga ketika anda bekerja.

2 comments:

  1. abg saye pelajar lepasan Spm 2010 and tgh cri tok TAME MAS agk 2011 bila pangiln dibuat....
    msl nyer skng result syer bermslh cikit r

    cbb

    BI : C+
    PHISIC : B
    MATH : A

    ReplyDelete
  2. alip boleh tengok laman web mas..offer tgh bukak sekarang,,die suruh hantar resume dulu...cube usha laman web MAS dulu...

    ReplyDelete

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com