Followers

Wednesday, February 9, 2011

kita bukan untuk dia tapi Dia untuk dia



setiap orang mempunyai pendapat dan pandangan masing2 terhadap diri seseorang...kita akan berasa senang duduk bila dipuji dan kita akan rungsing gelisah gulana bila ada yang mengkeji dan memberi lontaran negetif kepada kita...betul tak..?

kita bukan untuk dia bg wan bermasud kita dalam setiap perkara perlu sederhana dan jangan berlebihan dan berkurangan...adalah lebih baik kita berada ditengah2 emosi itu..

ini kerana jika kita terkurang..mungkin si dia akan merasa hairan..dan jika kita yang berlebihan kita dalam bahaya di masa akan datang..

maksud si dia ini adalah sahabat yang kita ada..

teringat hadis dari riwayat Bukhari

"...dan sentiasalah bersikap pertengahan,sederhana, hasil akan diperolehi dengannya, kamu akan mencapai sasaranmu(syurga)".

ini mengajar perasaan kita agar sentiasa berhati2...

sebagai contoh kita memiliki sahabat yang sangat akrab dengan kita...akan tetapi pada satu hari...sahabat itu melukakan hati kamu..sudah pasti kamu akan berasa sedih atas tindakan..
jika dahulunya kamu hanya sekadar berkawan tidak berlebihan memberi cinta(kasih sayang) kepadanya....sudah pasti kamu bersiap sedia menunggu sebarang kemungkinan yang akan berlaku dihadapan mu kelak...

jadi berilah cinta pada yang sebenarnya sebelum memberi cinta kepada penagih cinta yang lain...sesungguhnya cinta kita ada batasnya tapi cinta Allah tidak terbatas...

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com