Followers

Saturday, July 2, 2011

langkah makin jauh

setiap perjuangan harus diteruskan....walaupun jaraku kian jauh ke center...perjuangan ini pasti aku gengam untuk merialisasikan impian orang lain...that is one of my jihad for helping another people...



Setiap kejayaan brmula dgn perjuangan,
Setiap perjuangan brmula dgn pengorbanan,
Setiap pengorbanan brmula dgn keazaman,
Setiap keazamam brmula dgn 1 matlamat..

yakni matlamat yang jelas dan jitu dlm mengerjar kejayaan,
tidak ada kejayaan yg hanya lahirkan paparan putih sahaja kerana hidup didunia ini telah tercipta dengan pasangan ibarat adam dan hawa,
ia pasti bersertakan dengan hitamnya juga..

jadikan hitamnya sbgai 1 loncatan paradigma utk kita mengorak langkah maju kehadapan, dan jadikan putihnya pula sebagai hamparan syukur dgn nikmatNya..

lakukan dgn niat yang betul, Terjemahkan dgn tindakan yg jitu danperjuangan dgn kalimah fisabilillah...

sesungguhnya penghujung jawapannya adalah kejayaan yang agung..

(ILMU+SISTEM+MENTOR = TOTAL ACTION)

Tanpa ilmu (pasti kepatuan syariahnya hilang)
Tanpa Sistem ( pasti semuanya susah)
Tanpa Mentor (pasti terumbang ambing)
dan Tanpa TOTAL ACTION ( pasti sia2 sahaja perjuangan ini)

Ya Allah, Engkau yg memelihara diriku. tidak ada Tuhan kecuali Engkau. yang telah menciptakan diriku. Dan aku inilah hambaMu dan apa yang Engkau perintahkan sekuasanya aku lakukan. Aku mohon perlindungan kepadaMu dari segala perbuatan yang membahayakan. Aku mengakui bahwa Engkaulah yang mengurniai nikmat atasku dan aku mengaku segala dosaku. Maka ampunilah aku, kerana tidak ada yang mengampuni dosa kecuali Engkau..

amin!
(Sayyidul istighfaar)

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com