Followers

Friday, September 30, 2011

S.A.H.A.B.A.T

Sebelum ini saya pernah menghantar post menggenai sahabat.
Semakin hari semakin aku mengerti erti sahabat..
Dalam hidup ini..kita tidak lari dengan kehidupaan bersahabat.
Tidak pernah lari.. tapi adakah kita sedar....?? siapa sahabat kita yang sebenar2nya...??
Siapa sahabat sebenar kita?? Kita tahu??
Yang rapat dengan kita?? Yang bila kita ada masalah kita boleh luahkan..? yang bila kita kesusahan dia sanggup membantu?? Yang bila dia gembira dia sanggup berkongsi kegembiraan bersama?
Adakah itu sudut pandangan anda tentang sahabat??
Pada awalnya..saya rasa juga begitu..sahabat ialah orang yang bila kita susah dan senang dia sentiasa bersama...tapi...semakin hari semakin saya mengerti erti persahabatan itu sendiri.
SAHABAT bagi saya ialah insan yang sentiasa mengingatkan kita “ammar makruf nahi mungkar” sentiasa mengamal dan menggalakkan kebaikan dan mencegah kemungkaran..
Lets us check back..are we get that your real “sahabat?” tell it your self.  Ini kerana.. sahabat ini lah yang menyelamatkan kita di akhirat kelak untuk meneberangi titian as-sirrat..  jadi adakah kita telah berjumpa sahabat yang SEBENAR?
Sentiasalah berdoa agar kita berjumpa dengan SAHABAT yang sebenar...sesungguhnya SAHABAT yang sebenar ialah SAHABAT yang sentiasa bersama dunia dan juga akhirat kelak....
Dan apabila kita telah memilikinya... bersyukurlah kepadaNya dan manfaatkan lah SAHABAT kita sebaik mungkin...

1 comment:

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com