Followers

Friday, October 21, 2011

masa itu berlari.....

Pantas masa berlalu.. pejam celik pejam celik...masa berlalu bergitu saja tanpa meninggalkan jejaknya.. hanya meninggalkan cebisan kenangan pahit manis.
Sepanjang aku melanjutkan pelajaran di KPTM Kuantan ni.. macam2 ragam orang yang telah aku jumpa. Dari pelbagai pelusuk negeri..
Seperti di sekolah menengah teknik dulu...seperti biasa tiada seorang kenalan yang turut bersama melanjutkan pelajaran disini.  Tapi ia tidak menjadi masalah bagiku..  yang untungnya aku erjumpa dengan kenalan baru...baru dan baru..
Kini hampir final exam.. dan semesta satu akan berlalu begitu sahaja..
Disini juga aku kene berusaha mengukuhkan keimanan aku..memang betul bila kita melanjutkan pengajian di IPTA/IPTS.. tiada siapa yang akan focus kepada kita dalam bab agama ini.  Nak tak nak diri sendiri kena pandai bawa diri sendiri.. tahu bezakan yang mana baik dan buruk..
Tetapi Alhamdulillah aku jumpa insan yang satu frekuensi dengan aku dan sahabat-sahabat lain.. walaupun duduk disini...ada lagi insane yang cinta akan agamanya akan terus melakukan amar maaruf nahi mungkar dengan kadar kemampuan  yang mampu.  Walaupun hanya sedikit...tanggungjawab kita terlepas bila kita telah menengur orang tersebut..
Aku bersyukur kerana ada lagi insan yang sudi mengingatkan aku akan kepentingan solat berjemaah, menutup aurat dan lain-lain .... mungkin sesetengah orang yang hatinya telah gelap memandang remeh akan hal ini....tapi memang betul..hidayah itu milik Allah...
Kita sebagai hambanya perlu mencari....tapi ramai yang tak mahu mencarinya... jauh dari pelusuk hati yang dalam ini..sering mendoakan sahabat-sahabat lain kembali ke landasan yang lurus...moga sama-sama selamat melintasi titian sirat kelak.. inssyaAllah...=)


No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com