Followers

Sunday, October 30, 2011

Menjaga Hati


Hati?? Bila kita menyoalkan soal hati....sudah semestinya ia melibatkan perasaan sensitiviti seseorang.... bila kita menyoalkan prihal jaga...salah satu tanggungjawab untuk memastikan kita menjaganya...

Menjaga hati?? Benda ni agak penting bagi saya..terutamanya menjaga hati mak ayah...keberkatan ada mereka berdua..

Tapi persoalannya sekarang...mampukah kita menjaga hati orang sekeliling kita?? Sedangkan hati kita siapa yang mahu menjaga??
Saya terfikir sejenak...yep adakalanya kita tak dapat penuhi untuk menjaga hati orang sekeliling kita...  tapi kita kena ingat...kita mesti menjaga hati orang lain jika kita mahu orang lain menjaga hati kita.....
Menjaga hati ini bukan dari sudut untuk menjaga perasaan sahaja..tapi lebih dari itu...seharusnya seseorang itu tahu erti sebenar menjaga hati itu sendiri..
Setiap orang mempunyai pandangan dan pendapat masing2....bagi saya...menjaga hati ini ialah sesuatu perbuatan yang kita harus jaga agar hubungan kita dengan orang lain akan terjaga....
Bagaimana dengan orang yang x reti untuk menjaga hati dan perasaan kita...??
So what...perlu ke kita ambil contoh orang sebegitu??? Apa yang baik kita amalkan..dan apa yang x.....buang jauh2.. sungguh pun tiada siapa yang mahu  menjaga perasaan kita..ingat Allah sentiasa ada di sisi kita...yakin3!!!
Jadi kita adalah meriam positive kepada orang lain..sebarkan aura positive kita kepada orang sekeliling kita.. kita ada kuasa penarikkan.... jagai hati orang lain selagi tidak melampaui batas syariat...  =)

Kesimpulan:
1)jagai hati orang sekeliling kita setakai apa yang kita mampu
2)sentiasa menunjukkan contoh yang baik kepada yang lain
3)percaya Allah sentiasa ada di sisi kita
4)sebarkan aura positive kepada orang sekeliling kita
5)kita ada kunci penarikan pada diri

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com