Followers

Monday, October 24, 2011

pengalaman = tiada nilainya

semalam..1 lagi pengalaman yang x dapat aku lupakan...dan ia sememangnya memberi pengajaran kepadaku...


semalam aku keluar dengan seorang sahabatku..pada mulanya niat hanya ingin membeli tiket pulang ke kuantan sahaja...tapi melencong ke lain...hehe yelah bawa member dari perak berjalan di KL...


mulanya kami ke The Mines... kami bermain bowling....after that kami ke tempat game (yg mengunakan token..) selepas itu..kami menyusur dihadapan panggung wayang....pada mulanya tak terfikir nak tengok wayang..tapi member yang nak tengok sangat..so go on jelah..tyme 2 plak cerita yang nak ditengok..beli tiket terus masuk....pantas gitu.. =)


puas hati jugaklah tengok cite real steel.. after that....tyme to solat asar....after solat asar..niat kami nak terus balik untuk beli tiket bas.... bila sampai ke KTM...aku mencari sesuatu...ai??? mana wallet aku pergi ni..cari dalam beg...x dek pun...ah..aku dengan member terpaksa patah balik..cari wallet yang hilang 2....


mood tyme 2...rilex je...yep coz aku  terima ini salah satu ujian dari Allah SWT...kerana sebelum aku keluar dari rumah...ibu dah berpesan..."wan jaga elok2 sikit wallet kau tu" and aku hanya tersenyum dan mengangguk dengan pesanan ibu tu...


cari dan cari..x jumpa..pergi balik ke surau...x jumpa...ke wayang tanya akak tu..die pun x jumpa....orang cakap pulang dengan hampa...?? mcm tulah...aku x risau sangat tentang wallet tu..just IC je...and yang kesian tu..kat member wan...Lah..sorry Lah..susahkan kau...


so....anways thankz Lah coz sudi teman cari balik wallet tu..and pinjamkan duit untuk beli tiket balik....


sampai je rumah..dok rilex2...orang wayang 2 call...


" ni syazwan ke....ni wallet dah jumpa...ada orang pas tadi, tercicir dekat lorong keluar panggung wayang...tapi nak tanya..dalam wallet ni ada duit x??".


"ha dah jumpa?? adalah berapa belas ringgit je..kenapa??"


"tapi dalam ni dah tak dek duit dah...."


"oh...x pelah..saya x kesah tu". (dalam onak fikiran just pk..nk buat report polis, renew IC,,g buat ATM card balik...seb baik jumpa)


tyme ni aku terus kesana balik naik kerata..and ambil wallet tu...perasaan lega lah.....x dek la nk buat kerja2 lain....


pengalaman ni memang best sebenarnya..


kepada yang mengambil duit tuh...aku halalkan...=) mungkin orang tu perlukan duit tu sangat2... =) tapi...kepada yang diluar sana...jujur dengan setiap apa tindakan kita...Allah sentiasa melihat hambanya....


kalau terjumpa wallet ke Hp...ke biar kita amanah dengan diri kita...pulang dengan keadaan asalnya..jangan mengambil sesen pun darinya...kerana itu bukan hak kita...silap hari bulan...kita pula yang kena...baru lah kita tahu,....


yep pengalaman memang tiada nilainya!! =) 

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com