Followers

Sunday, November 20, 2011

cukuplah.........



cukup lah dulu hati ini pedih dengan jawapan yang diberikan...

tapi kali ini bila aku memberi peluang pada diri sendiri untuk menerimanya dalam hidup aku..sekali lagi jawapan yang sama..

kini aku betul-betul sedar...cinta memang sakit....
yes bila cinta kita diberikan kepada orang yang tidak sepatutnya.... dan bukan masanya untuk melebarkan sayap cinta kepada orang lain...
aku bukan ingin menyakiti hati orang lain..tapi aku cuma untuk menahankan diri sendiri dari disakiti...

aku juga sedar sekali lagi dengan firmanNya

Firman Allah dalam Surah An-Nuur(24) ayat 26:
“Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula).”


aku kena baiki diri aku dulu jika ingin mendapatkan yang terbaik untuk diri aku...

ya Allah sekali lagi kau sedarkan aku dari tipu daya hidup ini... aku bersyukur..

kini aku perlu lebih berhati-hati....jodoh pertemuan di tangan Allah.. aku berserah kepadanya bulat2...dan sekarang aku perlu baiki diri ini , perlu berusaha + berdoa + bertawakal.. 
sesungguhnya jawapan yang terbaik adalah dariNya...
aku yakin itu...


No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com