Followers

Monday, December 5, 2011

Perasaan : cinta??

Manusia...kadangkala perasaannya cepat berubah...
adakalanya sayang menyelubungi..
adakalanya benci merasuki

tapi pada hakikatnya cinta menguasi...
kita tidak sedar akan hakikat cinta itu sendiri....

bagaimana bentuk cinta itu
bagaimana ia disalurkan dengan betul
bagaimana ia diterjemahkan
bagaimana ia memiliki
dan bagaimana ia dikuasai...

bila saya tanya pada anda sekalian tentang cinta..
yang pasti pelbagai perspektif dari pelbagai sudut boleh dirungkaikan dengan perkataan "CINTA"

tapi yang sebenarnya pada hakikat yang sebenar-benarnya..kita tidak tahu akan maksud disebalik cinta itu sendiri...
tepuk dada tanya diri sendiri...
apa yang telah anda lakukan dengan perasaan cinta anda selama ini..
dan kepada siapa cinta yang dikurniaNya anda curahkan...

perasaan manusia...ingin disayangi dan dimiliki..
betul x??

jadi perliharalah perasaan anda supaya tidak jatuh kepada tangan yang salah...
sesungguhnya perasaan ini anugerah Allah yang tidak ternilai kepada maklukNya...


2 comments:

  1. Doakanlah agar kita dijauhkan dari terjath ke dalam jurang cinta nafsu..insyaAllah.. ^_^

    ReplyDelete
  2. betul. cinta tu satu anugerah. kena bijak memilih utk beri kpd sesiapa. :)

    ReplyDelete

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com