Followers

Sunday, December 4, 2011

sahur =)

hurm..hehe..dah lama x berpuasa sunat....dulu memang kerap kali lakukan..yelah ditarbiahkan begitu bersama2 rakan2 di asrama...memang rindu tyme 2..

hurm...sahur hari ni dengan nestum jew...dan air meneral...
sebenarnya wan x berapa suka nak makan makanan berat sebenarnya dan kebiasaannya wan akan bersahur dengan 2 biji kurma dan segelas susu...

pada mulanya nak mencuba rasa takot juga..bukan apa...takot lapar..tapi hakikatnya dengan 2 biji kurma dan segelas susu tahan sampai berbuka..dan semenjak mencuba tu terus setiap sahur tyme bulan puasa memang makan mcm tu jelah...memang tak boleh makan makanan berat..kalau tak sakit perut...

hari ni..nestum je yang ada...layan jelah..nak makan nasi memang dah tertutup selera untuk nasi...
apa2 pun wan berharap dan fadilat berpuasa pada hari ini..yakni 9 muharram dan esok 10 muharram..moga Allah sentiasa menambah keberkatanaNya kepada kita semua jika kita mencari RedhaNya...inssyaAllah..

dan kepada sesiapa yang berpuasa hari ini..selamat berpuasa dan jangan lupa pada yang wajib dan susuli yang sunat...inssyaAllah kita akan dapat keberkatanNya..amin.. =)

No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com