Followers

Wednesday, December 14, 2011

Sakit? =)

Fuh...dah lama x demam nieh..tetibe demam..terkejut juga satu badan... =) 

nak dijadikan cerita.. ari tuh ade sembang dgn ibu tercinta...

"ibu dah lama wan tak kena demam".

hehhe...alih2 ari nieh demam..

yang bestnye..tadi pergi klinik dgn ayah..haha! yeah.. i am 18 years old right now..so what..
really miss that moment coz dah lame ayah x teman g klinik...

hurm....but when i get sick..i think that in my mind...and slalu juga berpesan kat member2 yang diuji dengan sakit nieh

"Allah SWT nak hapuskan kafarah dosa2 yang lalu"

jadi kenapa perlu besedih ketika sakit? sedangkan ia satu nikmat yang Allah turunkan kepada hambanya untuk menghapuskan dosa2 yang telah kita lakukan dahulu...

tadi makan ubat..tertulis satu hadis dekat pack ubat tuh...

“Bersabarlah dalam menghadapi penyakit. Sesungguhnya penyakit itu adalah penghapus kepada dosa-dosa”. (hadis qudsi)

ia membuatkan aku bertambah kuat...=)
alhamdulillah jugak...sbb sakit ini x teruk sangat...masih lagi mampu menunaikan kewajipan sebagai seorang islam..yakni solat seperti biasa...even badan ini agak lemah..but yeah i still can do it..sedangkan ada orang tu boleh je solat duduk dan baring..yang aku ni sikit je pun...x yah nk ngada2 sgt x solat...=)

Terbaca satu firman Allah SWT :
“Dan apabila aku sakit, Dialah (Allah) yang menyembuhkan aku”. (As-Shu’araa : 80)


jadi kepada member2 yang diterima ujian yang merupakan "sakit" itu..x usah bersedih...Allah bersama kita...


No comments:

Post a Comment

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com