Followers

Saturday, January 28, 2012

Selamat Ulang Tahun Kelahiran Syazwan..

Alhamdulillah...bersyukur kehadrat Ilahi..dengan limpah kurnia dan rahmatnya... aku masih lagi dapat menghirup udara di dunia ini...

selalu aku pesankan kepada sahabat yang lain akan hari lahir.... "semakin panjang umur kita, semakin dekat kita dengan ajal"  dan "orang yang sentiasa ingat akan kematian merupakan orang yang bijak"

ajal maut dan jodoh pertemuan ditanganNya.. kita tidak tahu bila masa kita, sudah cukup ke amalan kita selama ini...

hurm.... hari ini.. aku banyak bermuasabah diri akan kekhilafan masa lampau yang  telah aku lakukan kepadaNya dan orang sekeliling ku....

moga hari ini jadi detik pemulaan untuk anjakan paradigma untuk diri ini...

alhamdulillah....thankz so much to all my members...for my wish 80 and above wish...sampai x menang tangan untuk membalas satu persatu.... rasa diri ini dihargai dan diingati... moga kalian sentiasa dibawah rahmatNya inssyaAllah...

pada masa yang sama..kepada yang mengenali diri ini....aku nk mohon maaf jika selama diri ini bertapak dimuka bumi ini..ada melakukan kesilapan kepada korg semua...mohon maaf....

moga hari ini dan seterusnya kita semua sentiasa dibawah rahmat dan lindunganNya...

Friday, January 27, 2012

tenggelam timbul tenggelam timbul

alhamdulillah..masih berpeluang lagi nk mencoret secebis nurkilan dari sang arjuna ini... agak lama cuti xD

sekarang aku dah masuk sem 2.. banyak bende harus aq belajar dan peka dengan benda2 sekeliling...dah x ley nk pandang remeh dah.....

memandangkan hari lahir aku pun x lame lagi..beberapa jam je lagi...so...nak x nak memang pemikiran pun kena berubah....ye lah.. makin besar x kan la nak jd budak2 lagi...

haha! ade org cakap aku makin tua?? yeke? x dek la...masih muda kot... yelah bak kata org sweet 19 la katakan..=p umur meningkat of coz la pemikiran perlu lebih matang..

matlamat yang dipegang perlu digemggam erat...tau taunggungjawab dan keutamaan sebenar..itu sebenarnya..

teringat pula prihal penutup kutbah jumaat semalam..
semakin meningkat umur kita, semakin hampir kita dengan kematian..huhu..sekarang ni un asyik dengar pasal mati je....

tu yang lebih penting..perubahan kita hari demi hari untuk jadi yang lebih baik..berusaha untuk jadi yang terbaik..bukan hanya duduk ditakuk yang sama...kalau x mmg x kemana lah.... percayalah..

ajal maut..jodoh pertemuan semua dekat tangan Allah SWT.. kita hambanya just mampu berusaha dan berdoa agar apa yang diberikanNya terbaik untuk kita duniawi dan ukhrawi... itu sebaik2nya...

fuh..dah mcm ustaz dah... =) ok what...

hurm.... tu jelah rasanya untuk hari ini...wait for tomorrow..special post from me..hahha..semperna birthday eh?  kot la..=)  inssyaAllah

moga kita semua sentiasa dibawah naugan rahmatNya..inssyaAllah.. bye!! =)

Havoc Post!!!

My Emotion (Apabila Saya..)

Apabila Saya Mengharapkan sesuatu.. MyEm0.Com Apabila Saya Menyelesaikan Sesuatu Kerja.. MyEm0.Com Apabila Saya Menanamkan Azam Dalam Diri.. MyEm0.Com Apabila Saya Berasa Hairan.. MyEm0.Com Apabila Saya Nampak Sinar Harapan.. MyEm0.Com Apabila Saya Marah.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa Bersalah.. MyEm0.Com Apabila Saya Sedih.. MyEm0.Com Apabila Saya Terkejut.. MyEm0.Com Apabila Saya Selsema.. MyEm0.Com Apabila Saya Merasa Segan.. MyEm0.Com Apabila Saya Kecewa.. MyEm0.Com Apabila Saya Rasa X tau.. MyEm0.Com Apabila Saya Dipaksa Gelak.. MyEm0.Com